Корисні практичні екологічні поради.
1 учень. Шість років засівай землю і твою і збирай те, що родить вона, а на сьомий – залиш її в спокої, щоб харчувалися убогі з твого народу, а залишками після них, щоб харчувалися звірі польові; так же роби з виноградником твоїм і оливками твоїми. ( Біблія, друга книга Мойсеєва, 23.10).
2 учень. Садіть дерева і квіти.Вони збагачують повітря на кисень, поглинають вуглекислий газ, зменшують шум.Одне дерево за день адсорбує з повітря 1 кг пилу. Якщо вам подобаються живі квіти, вирощуйте їх у себе в помешканні, на балконах, верандах, але не рвіть польових квітів, не топчіть їх ногами, бо це аморально, бо це екологічний злочин проти лісу чи лугу, де вони ростуть.
3 учень. Не використовуйте на своїх присадибних ділянках, городах хімічні засоби захисту рослин.Віддайте перевагу біологічним методам боротьби з шкідниками і хворобами сільськогосподарських культур.
4 учень. Віддавайте перевагу також біологічним джерелам живлення рослин, таким як гній, рослинні рештки багаторічних та однорічних трав, компост, мул, тощо.О бмежуйте застосування мінеральних добрив, якщо хочете виростити екологічно чисту продукцію.
5 учень. Не спалюйте опале листя.Взимку воно захищає коріння дерев від морозу, а влітку – від спеки, акумулює вологу, крім того в ньому знаходять притулок багато живих істот, і розкладаючись, стає добривом для грунту.
6 учень. Поливайте город , дерева , квіти на ділянці лише вдосвіта і ввечері, не поливайте їх у жаркий полудень і у вітряну погоду – це не дасть користі рослинам, а вода даремно випаровується.
7 учень. Вирощуйте кімнатні рослини.Вони здатні протягом 24 год поглинути до 87% забруднень з повітря, в тому числі – бензол, трихлоретан, формальдегід та ін.
1 учень. Щільно закривайте водопровідні крани,вчасно усувайте їх несправності.Адже одна крапля води, що падає з крана за 1 секунду , перетворюється за рік на 3 тонни марно витраченої води.А якщо з крана тече цівка води, товщиною в сірник, то лише за одну добу це дає втрату 70 відер води. Запаси питної води обмежені, а споживання її зростає з кожним днем.
2 учень. Розумно використовуйте електроенергію.Вимикайте зайві джерела світла та електроприлади, які вам в даний час не потрібні.
3 учень. Пам’ятайте: одна лампа на 100 Вт дає на 20% більше світла, ніж дві по 60 Вт.
4 учень. Не забувайте мити віконне скло , особливо восени.Забруднене пилом скло затримує від 10 до зо % сонячного світла, ви змушені будете через забруднені шибки взимку довше користуватись штучним освітленням.
5 учень. Безлічі пропонованих нині засобів вибирайте більш екологічно безпечні.Використовуйте їх відповідно до зазначених на упаковці доз.Багато мийних засобів містять велику кількість фосфатів, тому є серйозним джерелом забруднення вод.Частіше користуйтесь господарським і дитячим милом.
6 учень. Уникайте використання різних аерозолів для освіження повітря в приміщеннях: в них міститься фреон, який зменшує кількість озону в повітрі.
7 учень. Поки не пізно, киньте палити!Тютюновий дим шкідливо діє не тільки на вас, а й на тих, хто перебуває поряд з вами.Кожен курець забруднює повітря, особливо в закритих приміщеннях.
1 учень. Не лінуйтесь збирати і здавати макулатуру.На переробку вже використаного паперу затрачається енергії на 70% менше, ніж на його первинне виробництво.
2 учень. Не просижуйте годинами перед телевізором, бо це шкідливо для здоров”я: телевізор є слабким джерелом рентгенівського випромінювання, особливо, кольровий.Дивитися телепередачі рекомендується на відстані від телевізора не менше 2 метрів, і не довше 4 години на день.
3 учень. Не вмикайте магнітофон чи телевізор на повну потужність, особливо у вечірні години – пам”ятайте, що в сусідніх квартирах можуть спочивати стомлені чи хворі й маленькі діти.
4 учень. Якщо у вас є автомобіль, утримуйте його у справному стані.Використовуйте для його роботи неетильований бензин, який значно менше забруднює повітря, ніж високооктановий.
5 учень. Залучайте до природоохоронної діяльності своїх рідних і друзів.
6 учень. Пам’ятайте, що найбільше помиляється той, хто взагалі нічого не робить, вважаючи . що може зробити занадто мало.
( На сцену виходять ведучі) Вікторина
1. Найнижчий рівень живої матерії, який досліджує екологія. (Вид). 2. Впливи живих організмів один на одного це фактори середовища (Біотичні). 3. Організми, які використовують енергію Сонця для синтезу органічних речовин (Автотрофи). 4. Особливості поведінки тварин вивчає наука (Етологія). 5. Місце , у якому вид існує все своє життя (Екотоп). 6.Тверда оболонка земної кулі ( Літосфера ). 7. Водна оболонка земної кулі ( Гідросфера ). 8. Газова оболонка земної кулі (Атмосфера). 9.Вчення про біосферу створив (В.І.Вернадський ). 10.Найвищим рівнем організації живої матеріїї, який досліджує екологія є (Біосферний). 11.Кому належать ці слова „ Люби природу не як символ Душі своєї, Люби природу не для себе, Люби для неї. ” (М.Рильський)
Ведуча. Весь наш сьогоднішній добробут, наш поступ у завтра передусім залежить від землі.Від її щедрості, її безсмертя.Як зберегти нам живу силу землі, її вічну родючість?Як примножити плоди землі, досягти того, щоб нива наша завтра була багатішою?Це складне питання стоїть перед нами і вимагає його розв”язання.
Ведучий. І як би хотілося очистити всю Землю – планету від війн, які ще мають місце на планеті, епідемій, стихійного лиха, голоду і холоду, смерті.І залишити на Землі – планеті життєдайні моря і океани, чисті ріки і озера, землю родючою і чистою, криниці – джерельними, слово - високим , душу глибокою, матір – безсмертною, а людину- вічною.І тоді на Землі- планеті завжди буде сонце завтрашнього дня.
Ведуча. Дика, природна рослинність, тваринний світ, містить у собі ще дуже багато невідомого, але, безумовно, необхідного для нас.І як не можна зіграти симфонічну мелодію лише на одному інструменті, так і симфонія життя на Землі може виконуватися тільки величезним злагодженим оркестром найрізноманітніших живих істот, і чим їх більше, тим краще.
( Виходять всі учасники вечора і по черзі,на фоні музики, говорять рядки із вірша М.Дудіна”Заклинание с полюса” ).
Заклинание с полюса.
Берегите Землю!
Берегите Жаворонка в голубом зените,
Бабочку на стебле повилики,
На тропинке солнечные блики,
На камнях играющего краба,
Над пустыней тень от баобаба,
Ястреба, парящего над полем, Ясный месяц над речным покоем,
Ласточку , мелькающую в жите.
Берегите Землю!
Берегите, Чудо песен Городов и весей,
Мрак глубин и волю поднебесий,
Старости последнюю отраду-
Женщину, бегущую к детсаду,
Нежности безпомощное пенье И любви железное терпенье,
Берегите молодые всходы На зелёном празднике природы,
Небо в звёздах, океан и сушу И в бессмертье верящую душу,-
Всех судеб связущие нити Берегите Землю!
Берегите Времени крутые повороты,
Радость вдохновенья и работы.
Древнего родства живые свойства,
Дерево надежд и беспокойства,
Откровение земли и неба –
Сладость жизни, молока и хлеба.
Берегите доброту и жалость, Чтоб они за слабого сражались.
Берегите будущего ради Это слово из моей тетради.
Всё дарю!
И всё от вас приемлю!
Только ( Всі разом )
Берегите Эту Землю!
Виконується пісня на мотив музики „Позвони мне , позвони” Мы живём в прекрасном мире, Окружают нас друзья:
Чистый воздух , лес и поле, Голубых озёр вода.
Нам беречь необходимо Ручеёк, травинку, дом –
Всё, что сердцу очень мило. Всё, что видим мы кругом. (3 раза)
Мы в гармонии с природой Жить обязаны всегда, Ведь Зелёною Планетой Называется Земля.
Вчитель. (Голос за кулісами ). На цьому наше екологічне свято закінчено . Дякуємо за увагу! Використана література.1. Аксёнова М.Д.Энциклопедия для детей.т.2,Биология.М.,»Аванта+», 1998. 2. АндрієнкоТ.Л."Заповідна краса Полтавщини”.Полтава:ІВА "Астрея”, 1996. 3. Білявський Г.О.Основи екологічних знань.К.”Либідь”, 1997. 4. Бровдій В.М.Охорона природи, К.”Генеза”, 1997. 5. Гродзінський А.М.Серед природи і в лабораторії.Київ "Наукова думка”,1983. 6. Івашин Д.С.Щоб росли горицвіти, Полтава, 1992. 7. Лук’янова Л.Б.Основи екології, Київ, Вища школа, 2000. 8. Любчак О.О.Виховання захисників природи, Київ, Радянська школа, 1985. 9. Пустовойт В.І.Планета- океан.-К.:Веселка, 1900. 10. Шабатура М.Н. Біологія людини .8-9 кл.К.:Генеза, 1997.
| |
| |
Переглядів: 1838 | | |
Всього коментарів: 0 | |